Šiaulių Ligoninės istorija
Kaip Šiaulių ligoninė perėjo prie automatizuoto darbuotojų grafikų sudarymo visiems 2400 darbuotojų?

Šiaulių ligoninė yra viena didžiausių gydymo įstaigų Lietuvoje. Ligoninės administracija yra atsakinga ne tik už daugiau nei 2400 gydytojų, slaugytojų, medicinos technikų ir kitų darbuotojų darbo organizavimą, bet ir už teikiamų sveikatos paslaugų kokybės palaikymą.

Prieš pradėdami naudoti OPTAS, Šiaulių ligoninė daugelį administracinių ir grafikų sudarymo užduočių atlikdavo rankiniu būdu. Jie nusprendė, kad atėjo laikas automatizuoti grafikų sudarymo procesus ir sumažinti klaidų riziką, pasinaudojant mūsų sprendimu.

Vos per kelis pirmuosius mėnesius, ligoninė ženkliai paspartino grafikų sudarymo procesą ir sujungė visus įstaigos darbuotojus ir skyrius į vieną sistemą.

Iššūkis – lėtas grafikų sudarymas ir rankinio darbo klaidos

Nors ligoninės administracija prieš tai jau naudojo skaitmeninę grafikų sudarymo sistemą, tačiau ji nebebuvo palaikoma, naujinama, todėl didžiąją dalį darbų jiems vis tiek tekdavo atlikti rankiniu būdu.

Prieš automatizuodama grafikų sudarymo procesą, ligoninė susidurdavo su daugybe iššūkių:

  • Suplanuoti darbo laiką 2400 darbuotojų, dirbančių skirtingomis darbo valandomis ir pamainomis.
  • Naudodama suminės darbo laiko apskaitos metodą, administratoriai turi sužiūrėti 4 mėnesių apskaitos laikotarpio išdirbtas valandas bei likučius.
  • Rankinis planavimas sukeldavo žmogiškųjų klaidų ir darbo kodekso pažeidimų riziką.
  • Buvo sunku planuoti grafikus darbuotojams dirbantiems keliuose skyriuose, bendrauti ir dalintis informacija tarp komandų.
  • Paruošti grafikai būdavo spausdinami ir jais dalinamasi viešai iškabinant bendroje darbuotojų erdvėje. Dėl to buvo sunku atlikti pakeitimus grafikus bei tinkamai informuoti darbuotojams apie pakeitimus.
  • Ankstesnė sistema neturėjo duomenų atkūrimo funkcijos. Sistemos gedimo atveju grafikai kartu su visais duomenimis būtų prarasti.
  • Senosios programos nepavyko integruoti su kitomis sistemomis. Be grafikų sudarymo, buhalterinės apskaitos specialistai kiekvieno mėnesio pabaigoje taip pat turėdavo rankiniu būdu suvesti tabelių duomenis į darbo užmokesčio sistemą. Daugiau rankinio darbo reiškė didesnę klaidų tikimybę.

Sprendimas pritaikytas išskirtinai Šiaulių ligoninei

OPTAS siūlo vieningą sistemą, kuri leidžia automatiškai sudaryti grafikus šimtams darbuotojų iš skirtingų skyrių vienu metu.

Keli sprendimai, kurie buvo pritaikyti Šiaulių ligoninei:

Automatizuotas grafikų sudarymas

Administratoriams tereikia užpildyti darbuotojų duomenis, įvesti reikalingų pamainų skaičių ir spustelėti „Generuoti“. Sistema automatiškai sudėlioja pamainas, pritaikydama reikimas darbo taisykles bei darbuotojų pageidavimus.

Grafikų sinchronizacija tarp padalinių

Sistema pritaiko taisykles ir reikalavimus kiekvienam darbuotojai, nepriklausomai, kuriame ligoninės skyriuje jis dirba. Pavyzdžiui, administratoriai gali suplanuoti pamainas slaugytojams, dirbantiems dviejuose ar daugiau skyrių, ir įsitikinti, kad jų pamainos nesidubliuoja ir jie turi pakankamai poilsio laiko.

Darbo kodekso taisyklių patikra

Sistema taiko darbo kodekso reikalavimus ir automatiškai sukuria grafikus be klaidų. Atliekant rankinius pakeitimus, sistema identifikuoja padarytas klaidas.

Supaprastintas atostogų planavimas

Vadovai gali planuoti darbuotojų atostogas iš anksto metus į priekį ir taip matyti, ar atostogų laikotarpiu užteks darbuotojų jo prižiūrimo skyriaus darbo krūviui padengti.

Automatiniai skaičiavimai

OPTAS automatizuoja skaičiavimus ir suplanuotas bei išdirbtas valandas seka minučių tikslumu. Tikrindami suminės darbo laiko apskaitos valandas buhalteriai gali matyti kiekvieno darbuotojo valandų likutį iš ankstesnių mėnesių bei bendrą suminės apskaitos laikotarpio likutį.

Darbuotojų pageidavimai

Darbuotojai gali teikti savo pageidavimus (laikus, kai jie gali ar negali dirbti) į sistemą. Juos patvirtinus, OPTAS sukuria grafikus atsižvelgdamas į darbuotojų pageidavimais arba praneša administratoriams, kai pageidavimų nepavyko išpildyti.

Integracija su darbo užmokesčio sistema

5 ligoninės buhalteriai gali per kelias minutes eksportuoti tūkstančių darbuotojų duomenis iš OPTAS ir juos suimportuoti į darbo užmokesčio sistemą, nes visa informacija yra perduodama be jokio rankinio jos perrašymo.

Visuomet pasiekiamas klientų aptarnavimas

OPTAS nuolatos dalinamės naudinga medžiaga, DUK ir mokomaisiais vaizdo įrašais. Darbuotojai taip pat gali susisiekti su konsultantais, kurie padeda išspręsti su pamainų planavimu susijusias problemas.

OPTAS diegimo ir darbuotojų apmokymo procesai

Pradėjus dirbti kartu, sistemos integracija buvo tik pradžia. Sunkiausia proceso dalis buvo apmokyti visus ligoninės darbuotojus iš skirtingų skyrių naudotis viena sistema.

Nusprendėme pirmiausiai apmokyti skyrius, kurie buvo labiausiai užsidegę išbandyti naujoves, įskaitant OPTAS. Jų pozityvumas palengvino visą apmokymų procesą ir padėjo kitiems darbuotojams lengviau priimti naują sistemą.

OPTAS diegimas Šiaulių ligoninėje buvo padalintas į penkis etapus.

Kas savaitę skirdavome po pusantros valandos mokymams apie skirtingas OPTAS funkcijas ir procesus. Administratoriai ir skyrių vadovai tuomet gaudavo namų darbų, kurios skatino patiems atlikti grafikų sudarymo užduotis ir geriau įsisavinti informaciją.

Daug dėmesio skyrėme ir ligoninės IT skyriaus darbuotojų supažindinimui su techninėmis sistemos procedūromis ir subtilybėmis.

Vienas labiausiai pasiteisinusių sprendimų diegimo metu – sukurtas bendras pokalbių kanalas (angl. chat) tarp komandų, skyrių ir OPTAS konsultantų, kuris itin palengvino bendradarbiavimą. Taip realiu laiku, daug greičiau ir paprasčiau galėdavome dalintis patarimais ir spręsti iškilusias problemas.

Ilgai netrukus pastebėjome, kad ligoninės darbuotojai patys perėmė iniciatyvą ir mūsų pagalbos jiems beveik nebereikėjo. Taip supratome, kad mokymai buvo sėkmingi. Nors visas mokymų procesas užtruko kelis mėnesius, galutinis rezultatas rodė, kad ligoninės darbuotojai be mūsų pagalbos puikiausiai gali naudotis sistema ir patys spręsti iškilusius klausimus.

Lūkesčius pranokę rezultatai

Vos po kelių mėnesių darbo kartu, Šiaulių ligoninė ženkliai paspartino darbuotojų grafikų sudarymo procesą.

  1. 01

    70% greičiau sudaromi grafikai

    Dabar net 110 administratorių gali automatiškai sudaryti grafikus per kelias minutes. Jie taip pat gali naudoti jau aprašytus grafikų šablonus būsimiems mėnesiams ir koreguoti tik smulkias detales.

  2. 02

    Mažiau klaidų

    Išvengiama žmogiškų klaidų bei darbo teisės pažeidimų, nes sistema sudarydama grafikus automatiškai pritaiko darbo kodekso ir individualias darbovietės taisykles. Rankinio grafikų sudarymo metu administratoriai yra įspėjami apie aptiktas klaidas ir netikslumus darbo grafikuose.

  3. 03

    Greitesni darbo valandų skaičiavimai 2400+ darbuotojų

    Vien 2023 m. OPTAS sistemoje buvo suplanuotos 85680 atostogų ir 30090 nedarbingumo dienos. Įsivaizduokite, kad turėtumėt visas jų sunaudojamas valandas apskaičiuoti ranka. Dabar skyrių koordinatoriai gali tiksliau sekti ir apskaičiuoti atostogų ir ligos dienas, taip pat pamainas naktimis, dienomis, savaitgaliais ir švenčių dienomis kartu su kitais grafikų bei faktinio darbo duomenimis.

  4. 04

    Pranešimai darbuotojams per kelias sekundes vietoj kelių valandų

    Darbuotojai gali pasiekti savo grafikus iš bet kur. Vadovai gali lengvai atlikti pakeitimus grafikuose savo kompiuteriuose ar net telefonuose. Pakeitimai darbuotojus pasiekia iškart, jiems nereikia ieškoti informacijos poilsio kambaryje ar klausti kolegų.

  5. 05

    Centralizuotas keitimasis informacija 70 skyriuose

    Dabar visi skyriai yra sujungti vienoje sistemoje, todėl pamainų paskirstymas tarp skyrių tapo aiškesnis ir greitesnis.

OPTAS Jūsų ligoninėje

Manote, kad OPTAS galėtų pagerinti jūsų grafikų sudarymo procesą? Tuomet pasikalbėkime! Pirmo skambučio metu apžvelgsime jūsų turimus iššūkius ir parodysime, kaip OPTAS galėtų padėti juos išspręsti.

Kristina Laukaitytė
2024 m. rugpjūčio 30 d.